S.B.V. Excelsior Rotterdam

Case studies
  • Project & System integration
  • Workflow & Identity
    09 mei 2018

    Slim gebruik van data dankzij efficiente toegangscontrole

    excelsior-02

    Meten is weten! Daarom heeft Excelsior Rotterdam de handen ineen geslagen met Nsecure. Het scannen van een entreeticket mag misschien niet erg bijzonder zijn, maar wat wél bijzonder is, is het gebruik van de data van de gescande tickets. Zo is er een dashboard ontwikkeld dat data verstrekt over supportersopkomst en supportersgedrag op zowel individueel als collectief niveau. De rapportages uit het dashboard bieden marketingmogelijkheden voor zowel groepen als individuen maar verzorgen ook live informatie rondom wedstrijden. De live informatie werd onder andere al gebruikt voor unieke fan-winacties in het kader van het 115-jarig bestaan van Excelsior Rotterdam.

    Meer inzicht in de bezettingsgraad

    “Naast informatie over de no-show rate van de reguliere supporter, kan deze informatie zorgen voor meer inzicht in bijvoorbeeld het daadwerkelijke succes van bepaalde vrijkaartacties met partners en sponsors.” De behoefte aan deze informatie leidde ertoe dat het bestaande SRO-ticketingsysteem (dat verkochte tickets op naam registreert), gekoppeld werd aan het ticketing scansysteem bij de ingangen van het stadion. De informatie afkomstig van het toegangscontrolesysteem wordt vervolgens direct gepresenteerd in het door Nsecure ontworpen dashboard dat verschillende rapportagemogelijkheden biedt. “De verbeterde informatievoorziening heeft als doel om de supporters direct naar de juiste ingang te sturen. Dit zou moeten leiden tot minder lange wachtrijen bij het betreden van het stadion, doordat men niet meer met een verkeerde kaart aan de poorten staat. Naast informatie over de no-show rate van de reguliere supporter, kan deze informatie zorgen voor meer inzicht in bijvoorbeeld het daadwerkelijke succes van bepaalde vrijkaartacties met partners en sponsors. Wij kunnen zeer specifieke rapportages uit het systeem halen zoals een lijst van seizoenkaarthouders die al enkele thuiswedstrijden niet aanwezig zijn, of fans van wie het ticket meerdere keren wordt aangeboden bij een wedstrijd.” Nicole Deurholt, (Online) Marketing Manager Excelsior Rotterdam

    Download hier 'Good Practise Excelsior Rotterdam'

    • Project & System integration
    • Workflow & Identity